Probabil mulţi aţi văzut filmul despre istoria Facebook. Pentru cei care nu l-au văzut, şi nu ştiu care au fost începuturile, am decis să vă “luminez”
Facebook este site-ul de socializare care a îmbogăţit un tânăr de 26 de ani cu 1 miliard de dolari (pe Mark Zuckerberg, fondatorul). Pe lângă el, co-fondatorii plus mulţi alţi manageri şi dezvoltatori au dobândit averi impresionante. La aceste superlative se adaugă şi cifrele de trafic uriaşece poziţionează Facebook pe locul 2 la nivel global, în spatele lui Google.Numărul utilizatorilor înregistraţi este de aproximativ 400 de milioane, fapt ce plasează Facebook pe primul loc în topul siteurilor de socializare . Când te gândeşti că la aceste cifre uimitoare s-a ajuns în doar şase ani, nu poţi să nu te întrebi ce au făcut aceşti oameni pentru un asemenea succes?
Începuturile
Iniţial denumit thefacebook.com , site-ul conceput într-o cameră de cămin putea fi accesat doar de către studenţii colegiului Harvard. În mai puţin de o lună de la lansare (februarie 2004), peste 50% dintre studenţi erau deja înregistraţi pe site, fapt ce i-a încurajat pe fondatori să iniţieze campanii de promovare şi de extindere în cadrul mai multor licee şi universităţi din Statele Unite şi Canada.
Interesul manifestat de tineri a început să atragă şi investitori, iar The Facebook a continuat să crească. Mai întâi, în 2005, site-ul a trecut pe domeniul facebook.com. Această schimbare i-a costat pe conducători200.000 $. Încet încet, restricţiile au fost eliminate una câte una, iar în toamna anului 2006 singura condiţie ca să devii membru FB era să ai 13 ani împliniţi.
Explozia ce a condus la creşterea exponenţială a site-ului s-a petrecut în 2007. Potenţialului enorm degajat de Facebook a fost remarcat de către cele mai mari corporaţii de IT şi de Internet din lume. Este de ajuns să vă reamintim că Microsoft şi Google s-au bătut să achiziţioneze un procent din Facebook, asta după ce în 2006 Yahoo! şi-a manifestat intenţia de a cumpăra toată compania (Zuckerberg a refuzat o ofertă de 1 miliard de dolari!). Până la urmă, doar Microsoft a reuşit să ciupească ceva spaţiu pentru reclamă, precum şi diverse beneficii relativ minore, contra sumei de 240.000.000 $.
În 2008, Facebook avea o valoare estimată între 3,5 şi 5 miliarde de dolari! Problema era însă cash flow-ul negativ, din cauza dificultăţilor de monetizare.
2009 avea să aducă în sfârşit acul indicator al rulajului de bani pe plus. Cine credeţi că a contribuit? Farmville, evident. Jocul dezvoltat de compania Zynga a atras peste 80 de milioane de fani din întreaga lume, adică aproximativ 20% din totalul utilizatorilor de pe Facebook sau peste 1% din populaţia planetei. Enorm. Cumpărând obiecte virtuale cu bani reali, utilizatorii au umplut buzunarele celor de la Zynga, dar şi angajaţilor Facebook.
Timpul alocat acestor activităţi a dus la scăderea productivităţii companiilor. Nu degeaba site-urile de socializare (social networking) au început să fie denumite ironic site-uri de "social Not working". Ceea ce înseamnă că fenomenul nu a rămas unul specific tineresc ci a migrat către oamenii din câmpul muncii - adulţi în toată firea şi chiar pensionari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mulţumesc pentru comentariul tău!