Translate!

13 iunie 2011

Facebook, şah mat la Google. Vezi de ce!

Faceboook poate scoate Google din afaceri, spun analiştii. La prima vedere, Google pare imbatabil, însă Facebook deţine un as în mânecă. Baza de date deţinută de "regele" reţelelor sociale poate scoate Google din joc.
 Google a avut unul din cele mai complicate monopoluri din toate timpurile.
 A deţinut cele mai impresionante baze de date, algoritmii cei mai sofisticaţi şi o audienţă de un milliard de utilizatori şi mai mult de 1 milion de agenţii de publicitate care îşi doreau cu disperare să pună mână pe datele personale ale utilizatorilor.
 Puterea de business a gigantului Google a fost câştigată şi bine înrădăcinată astfel încât niciunul dintre competitorii săi nu au îndrăznit să-l detroneze.
 În ciuda faptului că Google a făcut mari eforturi de a-şi păstra indexul şi în tipurile de căutări în timp real, baza de date dominantă este pe moarte, în timp ce Web-ul devine din ce în ce mai energic, potrivit TechCrunch.com.
 Google a fost imbatabil deoarece algoritmul de căutare genera cele mai precise rezultate pentru utilizatorii anonimi.

 
 Până când a apărut Facebook.
 
 Încă de la fondarea sa din 2004, Facebook s-a concentrat pe conexiunile sociale, nu pe căutări.
 Astfel, a creat o platformă care cunoaşte mai mult de 600 de milioane de persoane, cu identitate, interese şi activităţi online.
 
 Expansiunea neobosită a companiei, de la o aplicaţie către un sistem de operare social a permis companiei să-şi cunoască userii nu doar pe domeniul facebook.com ci pe întreg web-ul, de vreme ce aceştia navigau sub atenta observare a noului "Big Brother" numit Facebook.
În timp ce Google a acumulat o bază de date incredibilă formată din legăturile dintre majoritatea paginilor web de pe planetă, Facebook a pus mâna pe un activ mult mai valoros- legăturile în timp real dintre oameni reali de pe web.
     
Facebook a strâns o adevăra cutie a Pandorei care conţine datele personale a milioane de utilizatori de pe planetă, date care dacă ar fi folosite ar falimenta Google.
 
 Dacă Facebook se decide să îşi mute teritoriul în zona căutărilor, această bază de date ar fi un avantaj major.
 Facebook posedă tiparele personale ale fiecărui individ în parte, împreună cu cele ale prietenilor şi ale colegilor apropiaţi.
 Fiecare din aceştia sunt autentificati şi identificaţi ca persoane reale.
 Compania lui Marc Zuckerberg ştie exact unde navighează utilizatorii Facebook şi care sunt paginile preferate ale fiecăruia.
 
 Când Google a luat naştere, avantajul său a provenit din capacitatea de a colecta şi analiza date superioare.
 În ultimele săptămâni Google şi-a dat seamă cât de importante sunt reţelele sociale.
 O dovadă este lansarea noului produs +1.
 La suprafaţă pare că este vorba de oportunitatea de invadare a unei noi pieţe.
 
 În realitate, Google a recunoscut că Facebook are un avantaj mult mai mare care îl poate detrona.
 De aceea, gigantul motor de căutare are toate motivele să fie speriat.
 Desigur, Google are multe produse în dezvoltare, însă distrugerea fundaţiei Google ar însemna o moarte rapidă a motorului de căutare.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulţumesc pentru comentariul tău!